It´s true

torsdag; vaknade som vanligt, upptäckte att någon (mamma) hade stängt av tv:n som jag uppenbarligen hade somnat med påslagen. gick till skolan där jag skulle ha spanska. vi fortsatte med att översätta barnböcker. något som är väldigt kul faktiskt. sedan var det dags för engelska, där skulle vi jobba vidare med ett pararbete vi fått tilldelat. jag och axel skulle försöka komma på bra saker som vi härmar från Usa, den listan blev inte lång så vi fick ändra taktiken till att skriva ner saker som vi redan tagit, positivt som negativt, då fick vi i alla fall ihop lite. efter lunchen började vi med en ny kurs i matten nämligen D-kursen, det var "kul":p efter matten hade vi religion och vi skulle prata om islam. mycket fördomar väcktes till liv från flera håll. efter skolan gick jag hem och sov någon timme eller så innan pappa kom hem från barcelona. fick en barcelona t-shirt i häftig kolör. sedan åkte jag i väg till träning. Den gick väl inte så jättebra, men blev vald först (ascoolt) när lagen skulle delas upp enligt gamla skolgårdsmodellen.

å vad jag önskar att det vore jag. ibland blir man riktigt avundsjuk

fredag: hade sovmorgon till 13.05. Men vad hjälper det när man vaknar vid 4 av mardrömmar, och det blir inte bättre av att man efter en stund i vaket tillstånd kommer på att det man drömt är något liknande ens vardag. men lyckas i alla fall somna om efter någon timme. när jag vaknade nästa gång var klockan strax innan 10 då det var tänkt att man skulle gå upp. så jag gick upp, gjorde mig i ordning. gick till skolan och åt lite lunch innan jag och min grupp skulle slutföra vårat biologiarbete som skulle redovisas senare under dagen. efter att det redovisats bjöd jonas på kokostoppar innan det var dags för mig att bege mig av hemåt. när jag kom hem sov jag en stund och slappade vid tv:n och snart ska jag åka till allians för att spela nattcup i innebandy, hoppas det blir skojj, det borde det kunna bli.

vaknar, ser sig omkring, får känslan att man bara vill ta full fart och springa med huvudet före in i väggen.

ha det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0