tur i oturen

ahh, åkte just ur en pokerturnering som jag 5 minuter tidigare ledde stort, sen kom jag och tänka på klyschan tur i spel otur i kärlek... så det var med viss lättnad jag åkte ur turneringen med tanke på den tur jag hade haft inledningsvis skulle jag nog inte ens komma så nära kärleken som att prata med en tjej igen. aja får ta nya tag en dag.

helgen har varit skön. fredagen inleddes med skola och sen lite slappning hemma innan det bar av ner till people för en uppvärmningsrunda inför matchen som väntade dagen efter. bjöds på en härlig syn då jag fick se en främmande mans puss mun på en halvmeters avstånd. samme man hade tidigare anlitat sig själv som min sköld, skulle hur som haver inte tacka nej till hans hjälp om det krisade, hehe.

På lördagen var det som sagt var match dags. frötuna stod för motståndet, det blev seger med 5-1 och nu har vi gått upp i serieledning, kul. efter matchen bar det av hemåt där jag bara tog det lugnt innan jag åkte och hämtade upp E.T vid gottsunda hallen och vidare hem till honom. väl där stannade vi en stund, innan jag, ansedd av vissa uppklädd till playboy-stjärnna, satte mig på bussen tillsammans med erik för att besöka en tjej vid namn elsa. där hade det tydligen varit tjejmiddag men nu hade det även kommit en del korvar. vi stannade en stund innan erik gick hem tillsammans med sin andra halva och jag gick vidare till escobar.

På söndagen vaknade jag rätt sent och gjorde lite fysikläxa innan det bar av hem till Paulsson. vi skulle kolla på innebandymatch. det var bottenstrid mellan helsingborg och jönköping. men det var också så mycket mer än så, en av sverriges främsta fotbollsspelare genom tiderna har nämligen sadlat om, om än för en begränsad tid, till innebandyspelare. det var med stående  ovationer som henrik larsson välkomnades. han verkade kunna bli jäkligt bra med lite träning, spelförstålsen är det inget fel på i alla fall. sedan bar det av hem till mamma, kollade lite nhl innan jag somnade.

idag vare skola, gym och vila som gällde.

och nu ska jag blåsa upp min blivande vän, som jag fick av paulsson igår. nej det är inte en barbara-docka men däremot en stor jäkla uppblåsbar känguru som jag fick för att jag önskade mig en livs levande en när han var i australien. den fick dock inte plats i väskan så jag fick överleva med en uppblåsbar vän.

ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0